InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) – podpisuje umowy z klientami wycofującej się z Polski firmy logistycznej Geis. InPost oferuje także zatrudnienie osobom, które dotychczas pracowały w Geis.

Oferty pracy dotyczą całej Polski – możliwa jest zarówno opcja zatrudnienia w charakterze kuriera, jak i w sortowniach spółki oraz na stanowiskach menedżerskich średniego szczebla. Łącznie InPost oraz jego partnerzy chcą zatrudnić nawet 1000 osób.

Wolumen przesyłek obsługiwanych przez InPost rośnie dwukrotnie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Firma dostarczyła w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5% więcej niż rok wcześniej.

Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3%, a przez Kuriera InPost o 45,5%.

„Walka cenowa narzucona przez konkurencję na rynku kurierskim jest bardzo wymagająca – co pokazuje, że tylko doskonała organizacja, sprawna logistyka i nowoczesne wsparcie cyfrowe pozwoli przetrwać. Żałujemy, że firma Geis wycofuje się z rynku – ale też rozumiemy, że prawa biznesu są nieubłagane. Nie można działać poniżej granicy opłacalności. Dlatego oferujemy pracę osobom zatrudnionym dotychczas w Geis – zarówno w charakterze kurierów, jak i w naszych sortowniach czy na szczeblach menedżerskich. Klienci Geis już się do nas zgłaszają – sfinalizowaliśmy wiele umów i staramy się zapewnić im ciągłość oraz terminowość dostaw w związku z decyzją Geis. Jesteśmy obecnie liderem rynku KEP i chcemy nadal dynamicznie się rozwijać. Mamy jeszcze znaczną przestrzeń, by obsłużyć większe wolumeny przesyłek – w tym roku uruchomimy trzy nowe sortownie na terenie Polski” – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.

Inwestycje w Polsce – Geis wycofuje się z rynku

Firma Geis ogłosiła oficjalnie, że wycofuje się z działalności w Polsce z powodu braku rąk do pracy oraz niskiej marżowości sektora KEP.

Tymczasem InPost rozbudowuje centralną sortownię w parku magazynowym P3 Piotrków o ponad 3000 m². To kolejna inwestycja InPost w infrastrukturę – firma jeszcze w tym roku uruchomi dwie sortownie w nowych parkach logistycznych – 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesny obiekt w parku logistycznym MLP Poznań West.

Liczba Paczkomatów® InPost (4800 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600 ). Tym samym sieć wygodnych i elastycznych punktów odbioru i nadania przesyłki w InPost jest doskonałą alternatywą dostępną w trybie 24h/7.

InPost – na mocy porozumienia o współpracy – rozpoczął również instalację Paczkomatów® InPost przy sklepach Dino i Lidl w całej Polsce oraz w Centrach Handlowych Auchan. Paczkomaty® InPost są też najczęstszą oferowaną formą dostawy zakupów w sklepach internetowych wg raportu serwisu Furgonetka.pl. Aż 74% dużych sklepów oraz 44% małych i średnich oferuje dostawę do Paczkomatów® InPost. Średni koszt dostawy za ich pośrednictwem to 10 złotych w mniejszych i 9 złotych w dużych sklepach internetowych.

Według tegorocznych badań Polskiego Instytutu Badań Jakości (PIBJA) , kurier InPost uzyskał wynik satysfakcji klientów na poziomie 85% i tym samym został najlepiej oceniony spośród 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych – wyprzedził w rankingu firmy: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, Pocztex oraz UPS. Firma zdeklasowała konkurencję także w stosunku jakości do ceny usługi, osiągając wynik 100%. Respondenci są szczególnie zadowoleni z krótkiego czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości pracowników, braku uszkodzeń oraz niskich kosztów. Klienci InPostu najchętniej spośród wszystkich pozostałych deklarowali chęć ponownego skorzystania z usług tej firmy. Ponadto respondenci chętnie rekomendowali InPost swoim znajomym.

Badanie PIBJA odbyło się na reprezentatywnej grupie osób, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystały z usług przynamniej jednej firmy kurierskiej.

InPost i nowa aplikacja mobilna

W tym roku InPost udostępnił nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów iOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług, które obejmują m.in. statusy i śledzenie drogi przesyłek, dodatkowe powiadomienia, możliwość odbioru czy zapłaty za pobraniem.

Według raportu Gemius E-commerce w Polsce w 2019 roku:

• Aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty® jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów o 4 punkty procentowe w porównaniu do wyników raportu za 2018 rok.
• Usługi kurierskie InPost zyskały na popularności – zanotowały przyrost wskazań o 5 punktów procentowych wobec 2018 roku i utrzymały trzecie miejsce wśród najchętniej wybieranych firm kurierskich w Polsce. Wyprzedziły m.in. Pocztex (Pocztę Polską) oraz światowych potentatów, takich jak GLS, UPS i FedEx.

Ponadto, aż 61% badanych deklaruje, że usługa InPost najbardziej zachęcają ich do zakupów przez Internet – jest to wzrost o 6 punktów procentowych więcej z roku na rok.

W 2018 roku InPost zrealizował:

• ponad 86 mln dostaw, czyli więcej o 52,5% rok do roku
• 56,3% wzrost wolumenu przesyłek do Paczkomatów® InPost r/r
• 45,5% wzrost wolumenu paczek kurierskich InPost r/r
• w szczycie świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów® przekroczyły 92%
InPost notuje jeden z najwyższych wskaźników zadowolenia klientów NPS (styczeń 2019, ankieta wysyłana do klientów po wykonaniu usługi):
• InPost Kurier: 70,81 /N=4512/
• Paczkomaty® InPost: 81,5 /N=13278/