Wakacyjny urlop planowany jest zazwyczaj na wiele miesięcy wcześniej, dokonuje się rezerwacji lotu i hotelu, w którym chcemy się zatrzymać. Wydaje się, że nic nie może stanąć na przeszkodzie, by te plany miały nie być zrealizowane. Jednak w rzeczywistości bywa całkowicie inaczej, gdyż można mieć do czynienia z odwołanym lotem. Czy w takiej sytuacji pasażer musi pozostać sam ze swoim problemem? W żadnym wypadku, gdyż istnieją firmy, które zajmują się dochodzeniem roszczeń od linii lotniczych, w niniejszym artykule zostaną przybliżone wszystkie aspekty tej niekomfortowej sytuacji.

Składanie reklamacji za odwołany lot

Nie każdy pasażer zdaje sobie sprawę ze swoich praw, co często wykorzystują nieuczciwe linie lotnicze. Liczą przy tym na to, iż nieświadomy Klient nie będzie miał żadnych roszczeń, jeśli nie zostanie poinformowany o możliwych rozwiązaniach. Odwołany lot to przede wszystkim powód ogromnej frustracji, zwłaszcza, gdy na wyjazd zabiera się również dzieci, którym trudno wytłumaczyć zaistniałą sytuację. W takim przypadku można skorzystać z oferowanego lotu alternatywnego, choć pasażer nie ma takiego obowiązku. W każdym przypadku, gdy odwołany lot krzyżuje plany wyjazdowe, warto skierować swoje kroki do wyspecjalizowanych firm, w których grono specjalistów z zakresu prawa zrobi wszystko, by uzyskać odszkodowanie. Samodzielne dochodzenie swoich roszczeń może generować niepotrzebny stres i nerwy, często frustrację. Natomiast powierzając właściwym osobom swoją sprawę, można być spokojnym, iż to dobry krok. W profesjonalnych punktach otrzymuje się wszystkie niezbędne informacje, zarówno o przysługujących prawach, jak i roszczeniach, o które można się ubiegać. Oczywiście warunkiem otrzymania rekompensaty jest udowodnienie winy przewoźnika – ogólnie rzecz biorąc po ukazaniu wszelkiej dokumentacji otrzymuje się już wstępną analizę. Pracownicy firm wskazują, czy sprawa ma szansę zakończyć się pozytywnie dla pasażera.

Odwołany lot

W jaki sposób uzyskać odszkodowanie za odwołany lot?

Zgodnie z powyższym pierwszym warunkiem, kiedy odwołany lot może zakończyć się uzyskaniem odszkodowania jest ewidentna wina linii lotniczych. Dlatego pasażerowie, których lot został odwołany z przyczyn nadzwyczajnych, na przykład złej pogody, nie mają podstaw dochodzenia roszczeń. Prawo jasno wskazuje, iż w przeciwnym wypadku odszkodowanie jest należne. Oczywiście niezbędne jest zgromadzenie całej dokumentacji na temat konkretnego lotu, czyli przygotowanie karty pokładowej oraz potwierdzenia rezerwacji. Niektóre osoby zwracają się bezpośrednio do linii lotniczych, jednak nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ przewoźnicy najczęściej nie rozpatrują takich wniosków, lub odpowiadają odmownie. Najlepiej oszczędzić sobie zbędnych nerwów i skorzystać z usług profesjonalistów, którym zależy na wygranej sprawie. Każdy przypadek jest rozpatrywany indywidualnie, nie można się więc poddawać i walczyć o zadośćuczynienie w formie pieniężnej. Samo złożenie wniosku jest oczywiście bezpłatne, więc nie ponosi się żadnego ryzyka.